Tutaj jesteś Aktualności (Nie)Bezpieczni w sieci – konkurs dla...

Aktualności

11-03-2020

(Nie)Bezpieczni w sieci – konkurs dla NGO na najlepszą kampanię edukacyjną

Zdjęcie Artykułu

Państwowy Instytut Badawczy NASK we współpracy z Ministerstwem Cyfryzacji ogłosili konkurs na pomysł na najlepszą kampanię informacyjno-edukacyjną poświęconą bezpieczeństwu w sieci.

Celem jest wzrost świadomości Polaków na temat bezpieczeństwa w sieci. Niezależnie, ile mają lat – organizatorom zależy na tym, aby byli świadomymi użytkownikami internetu. Nie chcą straszyć. Chcą edukować. Pokazywać zagrożenia, ale i wskazywać sposoby radzenia sobie z nimi.
 
Zadanie konkursowe? Należy przesłać swoje pomysły na kampanię edukacyjno-informacyjną, która najlepiej zrealizuje to założenie.
 
Nagroda? Pieniężna. Choć nie tylko – zrealizowana, we współpracy ze zwycięskimi NGO, od 1 do 3 najlepszych kampanii. W sumie przeznaczonych zostanie na ten cel 500 000 złotych.
 
Jakie pomysły są poszukiwane?
Kreatywne, innowacyjne, nieprzeciętne.
 
Aby wziąć udział w konkursie, należy spełnić tylko dwa warunki:
  1. mieć doświadczenie w realizacji minimum jednej kampanii edukacyjnej/informacyjnej,
  2. wypełnić prosty formularz dostępny pod adresem: www.gov.pl/web/niezagubdzieckawsieci/konkurs 
Grupy docelowe zgłaszanych do konkursu kampanii:
 
Organizatorom zależy, aby kampanie docierały do jednej lub kilku z poniższych grup docelowych:
  1. dorośli korzystający z internetu, o niskiej świadomości zagrożeń (ze szczególnym uwzględnieniem osób powyżej 34. roku życia, głównie ze wsi, małych i średnich miast o dochodach poniżej średniej),
  2. przedsiębiorcy (małych i średnich przedsiębiorstw),
  3. 3opiekunowie dzieci.
Szczegółowe cele znajdują się w regulaminie konkursu.
 
Dwa etapy oceny
Do konkursu można zgłosić projekt nowej kampanii edukacyjno-informacyjnej lub kampanię, która realizowana została już wcześniej i chcielibyście ją powtórzyć lub rozwinąć.
Udział w konkursie podzielony na dwa etapy. W pierwszym – Kapituła Konkursowa dokona oceny koncepcji zgłoszonej kampanii.
 
Autorzy maksymalnie pięciu najlepiej ocenionych pomysłów zostaną zaproszeni do udziału w drugim etapie konkursu. A ten polegał będzie na prezentacji kampanii przed Kapitułą Konkursową. 
W zależności od wyników tego etapu, wybrana zostanie liczba laureatów. A tych może być od jednego do trzech, a dokładnie od jednej do trzech, bo mówimy przecież o organizacjach pozarządowych. 
 
Czas na terminy, o których należy pamiętać.
 
Pierwszy i najważniejszy – 22 marca 2020 r. Do końca tego dnia organizatorzy czekają na zgłoszenia. Od razu po zamknięciu listy zgłoszeń, Kapituła Konkursowa weźmie się do wytężonej pracy. Od 14 kwietnia autorzy najlepszych pomysłów będą zapraszani na spotkania i ich prezentację przed Kapitułą. Wyniki konkursu ogłoszone zostaną najpóźniej 8 maja.
Organizatorom zależy nam na czasie – zwycięskie projekty zrealizowane zostaną wspólnie pomiędzy czerwcem a październikiem tego roku.
 
To teraz w skrócie:
22 marca 2020 r. – do tego dnia organizatorzy czekają na Wasze zgłoszenia
22 marca – 12 kwietnia 2020 r. – pierwszy etap konkursu, ocena koncepcji kampanii przez Kapitułę Konkursową
14 kwietnia 2020 r. – rozpoczęcie drugiego etapu konkursu, prezentacje najlepszych pomysłów przed Kapitułą Konkursową
8 maja 2020 r. – ogłoszenie zwycięzcy/ zwycięzców!
 
Jest o co walczyć!
Przyszedł czas na informacje, na które na pewno czekacie. Pula nagród. To nie jest typowy konkurs, jakich wiele, w związku z tym pula nagród też jest inna, niż zwykle.
Zacznijmy od puli nagród pieniężnych – wynosi 15 000 zł. Za to pula środków na realizację pomysłów na kampanię – to aż pół miliona złotych!
 
Wysokość poszczególnych nagród zależy od liczby wyłonionych laureatów.
 
Więcej informacji na ten temat oraz wszystko inne, co powinniście wiedzieć przed zgłoszeniem się do konkursu, znajdziecie w jego regulaminie, który został opublikowany na www.gov.pl/web/niezagubdzieckawsieci/konkurs
 
 
Organizatorzy i partnerzy
Państwowy Instytut Badawczy NASK we współpracy z Ministerstwem Cyfryzacji. Patronat medialny: ngo.pl oraz kampaniespoleczne.pl.

Plakat - (Nie)Bezpieczni w sieci
Powrót